Röstånga

Röstånga

Har ni varit i Röstånga? Inte? Då har ni livet framför er.

Om man tar det bästa av Christiania, Prag 1997 och lite Nya Zeeländsk natur så har ni Röstånga. I alla fall det fantastiska spelstället och restaurangen Stationshuset. Jag älskar otippade pärlor i avkrokar. Och kanske kan jag redan nu i maj säga att Röstånga kommer att vinna 2009 års pris i kategorin otippade pärlor i avkrokar.

På Gotland och Österlen är det ju mer regel än undantag med pärlor i olika avkrokar, så det är inte samma upptäckarglädje när man hittar det där. Roligare är det med ställen som Fengersfors i Dalsland som jag prickade in på cykelturnén eller varför inte Krokstrand i Bohuslän. Och så förstås Röstånga mitt inne i hopplösaste mellanskåne, omgivet av åsar, dalar, naturreservat, lövskogar och böljande fält.

Jag kommer i fortsättningen bara åka på konserter i Röstånga. Och bara ge konserter där också för den delen! Trots att det var melodifestivalenfinalen kom större delen av byn dit. Var annars händer detta? Kanske kan man till och med spela i Röstånga när det är VM-final i fotboll. Fast den vill man ju se. Kanska kan VM-finalen i fotboll spelas i Röstånga? I så fall åker jag dit. Och spelar. Röstånga-Brasilien 4-0. 

Emil Jensen.


Uppdatering.

Tyvärr var jag den som inte var där. Jag har dessutom hört från en person att jag är dum i huvudet som ville bo kvar där. TACK!!!
Och det var inte melodifestivalen jag såg heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0