Mange ligger sömnlös och funderar!! Holy jesus!



Det är ganska svårt att förstå sig på svordomar. Det står inget om det i bibeln. Det närmaste man kan komma när man läser i bibeln är  Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn.  osv... ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad sommissbrukar hans namn.  
Så,  om man tänker för guds del (om det stämmer i bibeln) så är det helt ok att använda, fan, helvete, jävlar som kraftuttryck.  Men däremot ska man vara försiktig med att använda   KORS I JÖSSE NAMN, eller?   Gamla tanter borde tänka på vad de säger.

Sedan har vi de personer som tycker illa om en för att man kanske talar illa om jesus osv..  Ohh du kommer hamna i helvetet... bla bla..  Hellre att jag hamnar där än tillbringar en evighet med den personen, i evighet, nä nä, skicka ner mig bara. Down in black.
Straffskalan är inte så stor i bibeln. vad står det?? brinn i helvetet eller ingeting.  Jag skulle nog välja helvetet, det borde vara som en vanlig arbetsmiljö.  Man snackar med en från himlen.   Ahh vi får jobba och hålla fint hela tiden, du då?   Nä i helvetet jobbar vi 8 timmar och fikar för resten.

Kristendomen har ju varit emot bögar o lebbar när det varit uppenbart att jesus var gay. Om man nu inte är gay så hänger man inte med tolv män i klänning i tre år.
Det andra viktiga är lagstiftningen, och det finns. Men, homosexuella har envisats med att just gifta sig i kyrkan, när kristna har haft ett ont öga i så där tvåtusen år...  Det finns olika religioner, vissa har olika mössor, bilar och hus så borde man få göra som man vill i sin religion..  Vill man nu inte viga homo.. så ska man inte göra det.  t.e.x om jag hade en religion, så skulle jag kanske inte låta vegetarianer gifta sig. där går en gräns.  Är det sen att man tycker livet är skit på jorden så där 80 år, så blir det värre efter döden kan jag lova, om man nu kommer in i evigheten. Evigheten, shit!!  plocka ogräs i en evighet!! NÄ.   Plocka ogräs det växer, jag tar det när jag vill jag är ändå här i evightetn, hur länge det nu är??  evighet, evigheten, evigheter o oändlighet.   Om nu gud funnits i så många år.. Kan man inte ha något nytt? Tänk om samma folk hade styrt som då. Då hade vi kanske suttit i grottan och käkat bär. Man kan ju inte förnya sig. Det var bättre förr.

Läser man Paulus (nya testamentet) ord, så finns mycket gammalt kvar, bara skriver av det gamla så där. Så, Paulus får man kanske ta med en rejäl nypa salt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0