Gummi- Tarzan

När jag var liten läste jag en bok som heter Gummi tarzan. När man är liten och full av fantasi tyckte man denna bok var superhäftig!!  Funderar på om man ska skaffa den och ha högläsning för Thea och den lille kotten som är på väg.

Hen heter egentligen Ivan Olsen och är ganska liten. Han är inte särskilt snygg och inte ett dugg stark heller och kan inte spöa upp någon. Istället får han en massa stryk själv - och ibland häller killarna vatten i byxorna på honom. Ivans pappa kallar honom Gummi-Tarzan. Han vill att Ivan ska vara som den riktiga Tarzan, men det är han ju inte. Utom den dagen när han träffar en tvättäkta häxa. Det blir en riktigt upp-och-ner-dag.   Taget från

(Jag hittade Gummi- Tarzan på Youtube som film, men det var inget roligt att se på. Men sök bara på namnet så kan ni själva se.  Danska är bra roligt språk. Ganska kul och försöka sig på att förstå alla konstiga ord.)



Sedan läste jag också Benny boxare. Ganska bra bok om kärleken och framgång inom Boxning.

Kommentarer
Postat av: pelle

Just fan, gummi tarzan. det var tider det!;D

2009-08-25 @ 21:44:57
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0