Bokrea.

Då är Bokrean i full gång. Jag har köpt några böcker redan och jag kommer antagligen köpa fler, fast inte denna årets bokrea. Det är verkligen lite klurigt det där med att hitta en bra bok, den där extra. Det blev lite hetsigt och jag tappa bort mig genom att kolla vad andra tittade på för böcker. Till slut hade jag så det räckte denna gång. Det blev allt från Rock till hjärna.

b.l.a
The dirt. bekännelser från världens mest ökända band
/Mötley Crüe.

Håll hjärnan ung.  
Det är lika viktigt att träna hjärnan och hålla den igång som att gympa kroppen! Här presenteras ett
enkelt och roligt övningsprogram som bygger på den senaste forskningen. Genom att ruska om dina vardagsrutiner och börja göra saker på ett nytt och oväntat sätt kvicknar du till. Det gäller att dra nytta av alla sinnen för att aktivera nya delar av hjärnan och öka den mentala flexibiliteten. Borsta tänderna med fel hand, klä på dig på morgonen med slutna ögon eller åk en helt ny väg till jobbet.

En annan bok jag har sökt efter som jag inte hittat på svenska är 101 things to do before i die. Jag har den engelska versionen och sökte om den fanns på svenska. Tyvärr hittade jag inget, men det kanske finns? Däremot hittae jag deras hemsida HÄR. Efter lite sökande på deras hemsida hittade jag lite uppdateringar att skriva ut till boken, kul ide´. Och lite sökande till på deras sida hittade jag även personer som lagt upp sina bloggar som tar detta på allvar, därav det fanns en svensk kille med. Jag har inte kollat så noga men vet inte hur länge han har gjort detta, men han fick boken någon gång under 2007. Han har även vad jag kom fram till, två andra böcker han följer. Uppgifterna uppdateras inte varje dag, men han försöker göra det en gång i månaden i alla fall. Se hans verk HÄR !!!
Snäppet värre med 202 things to do.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0