Bandsjön.

Idag var det ganska fint väder, fast det kom liten regnskur ibland. Jag var och badade i Bandsjön. eller badade och badade, jag doppade mig och var i några minuter. Sedan tändes det en liiiten brasa. Det var skönt att kunna värma sig lite framför elden.  Senare på kvällen var jag i HBG och handlade på Hemköp vid stattena, då det kom en kvinna i Beige kjol och beige tröja gåendes över övergångsstället. tyckte det påminde om någon jag träffat förr, aja.

Denna vecka har jag haft några annorlunda besök här hemma, inget jag haft förr. Det är så att jag haft ungefär tio fjärilar sammanlagt här hemma som flaxat omkring. Jag tycker jag släppt ut en efter en. Tre stycken flög omkring en morgon när solen stod på och värmde upp mina fönster. Jag hade en i badrummet som inte kunde sätta sig utan flög fibrillt omkring för att hitta en utväg. För skojs skull och nyfikenhet satte jag igång duschen och ganska behaglig värme. Lite som jag misstänkt /och hade redan listat ut) satte sig fjärilen sig en bit bort från strålarna och antagligen bara njöt av den behagliga fuktiga värmen som kom upp mot väggen där den satt sig. Jag lät den sitta där och mysa samt lugna ner sig lite innan jag tog den utan något våld och släppte ut den. Det fina var att den satt ett tag och antagligen tittade på mig ungefär en minut innan den flög dit pepparn växer.  Sedan imorse när jag vaknade flög det en vid mitt fönster i vardagsrummet som jag släppte ut ganska omgående. Efter några minuter låg jag i sängen på spikmattan och funderade då jag såg en till som satt på min drömfångare jag har i taket. Den bara satt där och hade antagligen varit där hela natten. Jag stod ända intill den och tittade, men den rörde sig inte ur fläcken. Antagligen hade denna fina skapelse hittat ro bland mina drömmar och planterat sig där över natten, lite "snålskjuts" i min bekväma lägenhet. Var kommer dessa ifrån?? Förr fick jag alltid in getingar och bålgetingar som man var tvungen att vifta ut lite snabbt innan man tappa dem ur sikte.























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0