Om jag skulle? Tack Jehovas!












Hade gärnat fixat så jag kunde koppla in min förstärkare till bilen och kört ut någonstans och spelat ,så där med en härlig stämning som John Mayer gör i klippet. Det ser verkligen hur härligt ut som helst när solen står så lågt, och en Hollywood skylt i bakgrunden
. Jag spelar på låten Söow dancing on Mulholland drive.

Även det fina i den låten, är att man kan spela den och fylla på och skapa hur man vill. Fantastiskt.



Jag hade även Jehovas vittne på besök idag. De bästa citaten i vårt lilla samtal är.
Jehovas- Det kom vatten från himlen och fyllde hela planeten så den bestod av bara vatten. Sedan skapades det dalar och marken sjönk. Det är så det skapades Sjöar och hav.

Jag- Men istiden då?

Jehovas- Istiden är en BLUFF!!

Jag- Aha, ok. Jag menar att, finns det andra bevis??

Senare under vårt samtal så började han prata om att det hittats mamutar som varit frysta och hade gräs i munnen.

Jag- Men då var det väl istiden?

Jehovas- (vrider sig och stonkar) Jo det kan man kalla det.

Han ville även ha evigt liv och bara leva och aldrig bli gammal och ruttna, det ska gud fixa, om han bara kände för det.

Jag- Vill du ha ett evigt liv??

Jehovas- OHH JA, Det kommer bli ett paradis här på jorden och alla har sin del att sköta.

Jag- Men det kommer inte funka, det kommer bli fel.

Jehovas- Hur tänker du nu, hur menar du då?

Jag- Ja, men då gör alla som de vill och jag behöver ju inte klippa mitt gräs på några hundra år. Jag har ju evigt liv, så jag kan klippa det hundra år senare.

Jehovas- Jaha! men då blir det ju igenväxt.

Jag- Ja, men jag kan klippa det om hundra år, för jag vet ju att jag kommer vara kvar. Många kommer tänka på ett helt annat sätt om de har evigt liv.

Jag- Varför tror en så liten del av befolkningen på gud, om det nu kommer bli så fantastiskt som du säger.

Jehovas- BRA fråga!! Jag tror inte de förstår.

Tänka tt behöva jobba arslet av sig och knacka dörr för att ha tron på evigt liv. Det är klart man ska följa sin dröm, som det brukar heta. Jag tyckte nästan synd om honom så att jag nästan ville bjuda på kaffe och kaka.
Han tyckte nog jag hade knepiga svar och frågor. Det verkade nästan som att han ville bli av med mig, inte jag honom. Det var inte det vanliga, åhh nej Jehovas vittne, öppna inte dörren.
Sedan gav han mig ett litet häfte där det står. Kommer den här världen att bestå??
Jag tänkte för mig själv. Ja du Jehovas vittne, kommer världen bestå om alla fick evigt liv? Tror inte det. För varför är det som det är om det nu funnits evigt liv inna vår tid?










Uschh, nä nu har jag varit dum.  Skulle kanske vara Katolik och be lite, sedan är allt bra igen. Det är mycket man inte förstår, och mycket man inte vill förstå. Jag har även lärt mig från en tjej, att man inte ska säga att man sett döda personer, då hänger Jehovas vittne på dörren flera veckor efteråt.

Ville nästan visa honom det  HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0