Blues.

















Vad har jag gjort idag då?? Jo, jag har spelat Blues på mitt munspel jag inskaffat. Det är inte så svårt egentligen att lära sig grunderna till detta blowjob. Det står i boken jag köpte att man ska spela långsamt tills man hör lite av någon sorts rytm. Man ska sedan öka takten och vipppps, så har man något Bluesigt att spela till gitarren. Jag kan Gubben noak, haha, simpel ju. Sedan Tåget. Tåget är den grund rytm som "lätt, beginner" blues innehåller. Håll dig till de tre första raderna 1,2 och 3. Sedan säg (precis som om du pratade i munspelet) när du drar in, Ta- ida, när du andas ut, to, eller two.

Alltså
Ta- Ida-To,
Ta- Ida-To,Ta- Ida-To,Ta- Ida-To. Så blir det en blues grund rytm.  Hur grymt som helst ju! Det låter bättre när man hör det än att jag förklarar det i bloggen.  Och detta munspel är inget sådant man köper i en leksaksaffär för 99 spänn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0