Animal Planet. (That´s the way aha aha i like it aha aha)



Jag har som sagt tjatat på nästan all jävla reklam som går om & om igen. Hur mycket nya TVkanaler det än kommer så blir det inte bara fler program, utan också reklam till det dubbla. Enligt mina beräkningar så måste det finnas mer reklam än tv program.

Det finns i alla fall en kanal jag kan stå ut med, och det är Animal Planet för dess roliga och finurliga små "reklam" klipp. Det är inte precis reklam utan mer ordentliga tips med tydliga budskap som verkligen kan förändra väldigt mycket. All utveckling går ju väldigt fort enligt mig. Nya maskiner, telefoner,produkter av alla dess slag helt enkelt. Men att skräpa ner och förstöra naturen och så djuren snart blir instängda i ett litet hörn går väldigt fort, återvinningen har inte blivit så jätte mycket bättre nu på länge. Det finns inte så jätte många ställen att slänga skit i när man är ute på staden & går, eller det kanske bara är jag som inte ser? Jag tycker vi står och trampar på samma ställe som vi gjort nu något år. Det verkar inte finnas så mycket förbättring på den fronten, att återvinningen fungerar bättre alltså. Många slarvar fortfarande och väljer gärna att inte sortera sitt skit. Själv kan jag säga att jag blivit betydligt bättre på att rätt sak på rätt plats. De bruna pappers påsarna som man slänger matrester i är nog det jag slarvade med allra mest, men nu är det ett fungerande system som funkar hos mig. Jag kan till och med ge mig själv en klapp på ryggen för det är ingen annan som gör det åt mig.

Jag tycker Animal Planets små filmsnuttar borde finnas på alla kanaler, dels för att det är ett tydligt budskap, humor & de vara inte så länge som t.e.x räkostreklamen (tha´s the way     aha aha  i like it  aha aha) är en ganska onödigt lång reklam på en gammal kärring som dansar som jag vet inte vad. Visst att det är humor & att det är väl bättre än någon annan Gilette reklam med tennis, golf & en orakad man.

Vad tycker ni ?? Grönt är skönt! eller sortera annans skit istället för att pengarna kunde gå till något bättre.

_____________________________

Size matters and doggystyle.  Animal planet har ganska mycket humor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0