Metallica (Copenhagen.)

Då styrde vi skutan mot Köpenhamn, över öresundsbron med brobizz gick det jävligt enkelt. Det blåste som attan där ute på bron, det kändes och jag fick hålla någorlunda hårt i ratten.  Väl över bron så körde jag in i staden och siktade in mig mot FORUM där Metallica spela sin Första av femte konsert.  Jag beställde en Vesuvio (pizza för er som kanske inte vet) och den var jävligt god, nästan så att man skulle köpa en annan idag för att prova om den är lika god =). Jag har tyvärr inte köpt någon Pölse heller, men en tuborg. Attans det är det ju bud på när man är i DK.

Det var en bra konsert och det bjöds på vatten under spelningen, vilket jag tycker var en god insats. WEEII !!
Förbanden som spelade var ingen höjdare, iaf inte det första, mastodon.  Nja, jag ger faktiskt en tumme ner mer än upp. Sedan var det Lamb of god. Helt ok, sångaren höll verkligen igång publiken och skrek att vi skulle put up the fucking fist in the air, typ var femte minut. Sedan drack han två klunkar av vatten och publiken fick sig ett mini regn för resten av flaskans innehåll. Ja, och där var det ungefär 8 flaskor på en halvtimme. Han gillade nog det danska vattnet de bidrar med.   Nu återstår bara fyra konserter till med "lite" vatten.

Ni märker kanske att jag höll mer reda på vad de sysslade med, än vad de spelade för låtar, jag tror det bevisar hur bra de var.

Metallicas frontfigur James Hetfield har fortfarande svårt att släppa lös sig själv, utan ska vara den där lite spända macho killen på scen. Annars var det bra med laser och tok för lite FLAMES.   Bra konsert, men jag har sett dem vid bättre tillfälle.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0